Update Flódni

   


       
Ma egy Update flódni receptet hoztam Nektek,van már az oldalamon flódni recept de az torta és szerintem ez lett a finomabb így gondoltam ezt is feltöltöm a blogra. Sokan mondják,hogy ez egy téli sütemény de én úgy gondolom,hogy akik szeretik azok az év bármelyik részében szívesen elkészítik.Így akár a közelgő Húsvétra is tökéletes vendégváró lehet ez a több mint 50%-kal kevesebb ch-t tartalmazó sütemény.    



Recept:
Tészta:
-20dkg Update Master mix
-10dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
-175ml jó minőségű száraz  fehérbor
-12dkg lágy vaj
-20g porrá darált Update zero
-1csipetsó
-2 tojássárgája


Máktöltelék:
-250g darált mák
-125ml jó minőségű száraz  fehérbor
-1,5kupaknyi Update lovely sweet(ízlés szerint több/kevesebb)
-1/2 narancs reszelt héja
-2 ek Update sárgabaracklekvár
-néhány szem mazsola(elhagyható)


Diótöltelék:

-250g darált dió
-125ml jó minőségű száraz  fehérbor
-néhány szem mazsola(elhagyható)
-1,5kupaknyi Update lovely sweet(ízlés szerint több/kevesebb)
-1tk Update vanilla sweet


Almás töltelék:
-550g alma héjával lereszelve,lecsepegtetve(lehet héj nélkül is de így szerintem a héjban lévő pektin jobban sűríti a tölteléket)
-1kk fahéj
-1/2cs Update Cinnamon sweet
-1 kupaknyi Update lovely sweet  édesítőszer
-125ml jó minőségű száraz fehérbor



Szilvalekváros töltelék:
-250g házi cukormentes ,sűrű szilvaklekvár (használható az Update szilvalekvár is,viszont az nem olyan sűrű és könnyen kifolyhat a sütésnél)



Elkészítés:
A tészta hozzávalóit egy tálba összegyúrjuk, hogy egy könnyű, közepesen lágy tésztát kapjunk. A tésztát néhány órára hideg helyre tesszük.
Közben elkészítjük a töltelékeket. A máktöltelékhez a hozzávalókat összekeverjük és felfőzzük, majd lehűtjük.
Az almatöltelékhez az almákat megmossuk és lereszeljük,a levét kinyomkodjuk majd a borral és a többi fűszerrel, valamint az édesítőszerekkel  összepároljuk majd  lehűtjük.
A diótöltelékhez a darált diót az édesítőszerekkel, a mazsolával és a borral összefőzzük, majd ezt is lehűtjük.
 A tésztát miután pihentettük 5 egyenlő részre osztjuk. Egy méretre állítható 27X18-as cukrászkeretben készítettem,amely  5cm magas volt,egy hasonló méretű tepsiben érdemes készíteni,ha nincs ilyen keretünk.
Egy tésztát nagyon vékonyra nyújtunk és a formába helyezzük az első kinyújtott lapot.
Ezután elsimítjuk a tésztán a kihűlt máktölteléket. Ezután megint kinyújtunk egy tésztát és a mákos rétegre helyezzük. Erre a tésztára tesszük az almás tölteléket. Ismét nyújtunk egy tésztalapot és rátesszük az almarétegre. Erre a lapra pedig elsimítjuk a diótölteléket.
A szilvalekvár tetejére helyezzük az utolsó tésztalapot, lekenjük a tetejét tojássárgával és villával becsíkozzuk. ". 150C-on sima alsó-felső sütésen kb.60- 80 percig sütjük.
Ha megsült kivesszük és a keretben hagyjuk kihűlni.Amikor már teljesen kihűlt éles késsel felszeleteljük és tálaljuk.

Tippek:
-készíthetjük vízzel is bor helyett csak mivel ez egy autentikus zsidó sütemény én szerettem volna az eredeti receptnél maradni                                                                                                                                                                                          
-érdemes a tésztát és a töltelékekek előző este elkészíteni,mert eléggé sok időt vesz igénybe,valamint így a tésztát is tudjuk egy éjszakán át pihentetni
-én a bort is mérlegen mértem ki grammra,tehát a tésztába pl. 175g-ot tettem, így nekem egyszerűbb volt,mert csak egy mérlegre volt szükség.
 -A lapokat nagyon vékonyra nyújtjuk, hogy a töltelék domináljon.
-A töltelékeket fontos hogy kihűtve tegyük a tésztákra
-Mivel sokáig sül figyeljük, ha pirulna a teteje akkor fedjük le alufóliával sütés közben























Megjegyzések