Reform Kókuszgolyó 2.



Található a blogon már egy másik kókuszgolyó receptem,de ez kicsit más.Mondhatnám úgy is,hogy az a másik egy "konyhakerülő" verzió ez pedig egy "konyhatündér",ugyanis ennél az alapanyagot meg kell sütni míg a korábbi nyers őrleményekből készült.Természetesen ez a receptem is cukor és finomliszt mentes,szóval az elfogyasztásával sokkal kevesebb ch-t viszünk be a szervezetünkbe mintha a hagyományos verziót választanánk. A története ennek a golyónak egyszerű,sütöttem egy mandulalisztes piskótát eritrittel amit kissé száraznak találtam a tortához így eldöntöttem,hogy felhasználom erre a célra.Nagyon jól döntöttem ugyanis szerintem és azok szerint akik kóstolták nagyon finom.Ha lesz időm akkor biztos a jövőben ezt készítem majd kókuszgolyónak ha nem akkor pedig az előző sütés nélküli verziómat.

                                                       


Recept:

Tésztához:
-4db M-es méretű tojás
-4dkg zsírtalanított mandulaliszt
-20g Update zero
-kevés sütőpor

Golyókhoz:
-20dkg morzsolt mandulalisztes piskóta
-2ek cukormentes házi sárgabarack lekvár
-4ml Update lovely sweet édesítő
-20g állati habtejszín
-20g holland kakaópor
-30g lágy vaj
-1ek kókuszreszelék(apró szemű)
-rum és kókuszaroma ízlés szerint

Elkészítés:
A piskótát a szokásos módon megsütjük, kihűtjük és összemorzsoljuk. Ezután egy tálba mérjük és hozzáadjuk az összes hozzávalót és homogén tésztává gyúrjuk. A tésztából közel egyforma golyókat formázunk, a közepébe tölthetünk egy szem meggyet.(én pl anyukám cukormentes házi meggylekvárjából tettem bele egész szemeket) Megforgatjuk mindet kókuszreszelékbe, bonbon kapszlikba tesszük őket és tálaljuk. Természetesen akinek a piskótából több dkg tészta lesz azok használják fel mindet,esetleg kicsit több tejszín vagy lekvár kell majd bele.


Megjegyzések