Reform Lenmaglisztes Cipó



Régóta kísérletezgetek a lenmaglisztes dolgokkal de ez az első cipóm ami finomliszt hozzáadása nélkül készült.Az eddigiekbe se tettem sok finomlisztet csak 3-4 dekát de most ezt is lecseréltem zabpehelylisztre amelyben bár a ch hasonlóan magas mint a finomlisztben de Glikémiás indexe alacsonyabb így kevésbé,lassabban szívódik fel aminek köszönhetően nem is hizlal annyira.
A kelesztési időt itt is meg kell nyújtani valamint meleg helyen kell tartani ez a titka egy ilyen reform lisztekkel készült kenyérnek,na meg a sikér amitől lyukacsos,könnyű állagú lesz a tésztánk.Keleszteni egy lekapcsolt,langyos sütőben a legjobb szerintem,nálam ez eddig még mindig bevált.








Recept:

-9,5dkg sikér
-6,5dkg lenmagliszt
-3dkg  zabpehelyliszt
-1,5dkg tönkölykorpa
-25g olaj
-250g langyos víz
-5g instant élesztő
-só ízlés szerint

Elkészítés:
A száraz összetevőket egy tálba kimérjük.Majd hozzáöntjük az olajat és a langyos vizet,ezután összedagasztjuk a tésztát addig amíg elválik az edény falától és nem ragad.A vizet és olajat is mérlegen mértem ki,azért adtam meg g-ban,nem elírás!!!Így bárki könnyedén kimérheti pontosan mivel pl az olaj  kis mennyiség nem biztos,hogy egy mérőpohárból ilyen pontosan kimérhető.
Ezután egy lekapcsolt de még langyos sütőben kb 50 percig kelesztjük egy lezárt kelesztő tálban.Majd kivesszük a tálból,kicsit formázzuk de óvatosan hogy a tésztát ne nagyon nyomjuk össze és egy tetszőleges formába tesszük.
Majd bevágjuk  a tetejét és további 40 percre meleg helyen hagyjuk kelni,amikor megkelt vízzel óvatosan megkenjük és szórunk rá egy kevés zabpehelylisztet.
Ezután egy pataki tálba helyezzük a formával együtt,lefedjük a tál tetejével  és 180C-on készre sütjük.Nekem több mint egy órát sült,szóval nem egy gyors  kenyér de megéri mert nagyon alacsony a ch-ja és könnyű-puha belsejű,kívül pedig van egy kis ropogós kérge.

Nekem 400g lett a kész kenyér súlya,melyben a ch tartalom 46,7g így 100g-ban 11,675g amely egy átlagos fehér kenyérhez képest 75%-kal csökkentve van mert azokban 100g-ban majdnem 50g ch van itt pedig az egész 400g-os kenyérben van annyi.

Megjegyzések