Diétás sült túrótorta





Ez egy nagyon egyszerű és finom sült túrótorta diétás változata amit bárki el tud készíteni. Ízlés szerint kiválaszthatja mindenki,hogy milyen öntettel szeretné tálalni.Én meggyeset készítettem rá mert szerintem az Régebbi receptem, nagyon sokszor elkészítettem,nekem meggyel a legfinomabb de felmelegített  cukormentes ribizli,áfonya vagy erdeigyümölcs lekvárral meglocsolva is isteni. De szerintem meggyel a legjobb mert az édes túrókrém és a savanykás meggy találkozása tökéletes párosítás.




Recept:

Tészta:

  • 15 dkg szénhidrát-csökkentett lisztkeverék (ch-tartalom:100 g/30-35 g) vagy 7,5 dkg szénhidrát-csökkentett liszt koncentrátum (ch-tartalom:100 g/6 g)+7,5 dkg finomliszttel keverve
  • 12,5 dkg vaj
  • 5 dkg porrá őrölt eritrit
  • kevés só
Krém:
  • 50 dkg túró
  • 4 dl tej
  • 2tk Update Lovely Sweet
  • 2 cs vaníliás pudingpor vagy 8-9 dkg étkezési keményítő
  • 350 g tejföl
  • 3 db kisebb tojás
  • 1 fél vaníliarúd kikapart belseje vagy 1kk vanília esszencia
  • fél citrom reszelt héja

    Elkészítés:

    1. A tésztához a hozzávalókat gyorsan összegyúrjuk, és fél órára hűtőbe tesszük.
    2. Közben a krém hozzávalóit egy tálba botmixerrrel összekeverjük.
    3. A sütőt 180-190 fokra melegítjük, ne légkeverésre, csak sima alsó-felső sütésre állítsuk.
    4. A tésztát kinyújtjuk, és egy kivajazott kapcsos formába (22-24 cm) rakjuk úgy, hogy az oldalát is fedje körbe a tészta, szurkáljuk meg villával. (Én cukrászkeretben készítettem, így nekem az oldalán nem lett tészta csak az alján.)
    5. A tésztát picit elősütjük, majd beleöntjük a híg krémet, és visszatesszük a sütőbe kb. 1 órára.
    6. Amikor megsül, kivesszük, és a formában hagyjuk kihűlni.
    7. Különböző lekvárokkal, öntetekkel, friss gyümölcsökkel tálaljuk.

Megjegyzések